Consent Preferences

Condiții de internare - externare

CENTRUL MEDICAL DOROBANTI este o unitate medicala privată și nu este structurat ca unitate medicală de urgență.

Asistenţa medicală în CENTRUL MEDICAL DOROBANTI se acordă în regim ambulatoriu și de spitalizare de zi.

Internarea

Internarea pacienților se face fără discriminări legate de rasă, sex, vârstă, apartenență etnică, politică, condiții sociale sau antipatii personale. 

Toate internările se fac în concordanță cu structura funcțională a CENTRUL MEDICAL DOROBANȚI.

Asistența medicală în CENTRUL MEDICAL DOROBANȚI se acordă în regim de ambulatoriu și spitalizare de zi.

Internările se vor face în ordinea solicitărilor și ținând cont și de gravitatea afecțiunii, iar după ocuparea paturilor se întocmesc liste de așteptare. Listele de așteptare nu sunt publicate pe site pentru a respecta art. 21, cap. 4 din Legea 46/2003 – Legea drepturilor pacienților.

Pacientul asigurat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate are acoperit de către CJAS Constanta, în baza contractului cu CENTRUL MEDICAL DOROBANTI, tariful pe zi de spitalizare în limita bugetului alocat.

În cazul în care se depășește bugetul alocat sau sunt necesare investigații și/sau tratamente suplimentare, care nu se regăsesc în contractul încheiat de CENTRUL MEDICAL DOROBANTI cu CJAS Constanța, pacientul are de achitat plata suplimentară pentru serviciile medicale respective.

Pentru informare despre tarife şi calculul estimativ pentru un episod de internare se vor cere referinte la Recepţie sau pe site la adresa www.centrulmedicaldorobanti.ro

Calculul bonului fiscal/facturii finale va fi efectuat și plătit la Recepţie.

Modul de programare pentru accesarea serviciilor îl găsiți aici.

În cadrul unității sanitare se face triajul și evaluarea pacienților.

Criteriile de internare care trebuie respectate le găsți aici.

Criteriile de internare în urgență le găsiți aici.

ÎN ATENŢIA PACIENŢILOR ŞI A APARŢINĂTORILOR!


În cadrul acestei unităţi accesul la spaţiul de tratament se face pe baza triajului care stabileşte prioritatea din punct de vedere medical. Dacă cazul dumneavoastră nu reprezintă din punct de vedere medical o prioritate imediată, este posibil să aşteptaţi mai mult timp până la eliberarea unui loc pentru consultaţii şi a unui medic care să vă consulte. Alţi pacienţi pot fi preluaţi imediat chiar dacă au sosit cu mult după dumneavoastră, având o prioritate medicală mai urgentă decât dumneavoastră. Sunteţi rugaţi să nu încercaţi SUB NICIO FORMĂ să influenţaţi decizia personalului medical în vederea obţinerii unui acces mai rapid. ÎN CAZUL ÎN CARE VĂ SIMŢIŢI MAI RĂU, vă rugăm contactaţi asistentul din punctul de triaj în vederea reevaluării stării dumneavoastră.

Mulţumim pentru înţelegere

(Ordin MS nr. 1706/2007 )

La internarea în spital pacientul va avea asupra sa:

 Bilet de trimitere de la medicul de familie sau medicul specialist din ambulatoriu, avizat de către medicul curant pentru spitalizare de zi;

 BI, CI, pașaport sau certificat de naștere (minori sub 14 ani);

 Card de sănătate sau adeverință înlocuitoare a cardului de sănătate;

 Unul din următoarele documente:

    o Adeverință de asigurat standard din care să reiasă numărul de zile de concediu medical efectuate în ultimele 12 luni, pentru salariați, în vederea eliberării concediului medical;

    o Carnet de şomaj – pentru şomeri;

    o Cupon de pensie – pentru pensionari;

    o Adeverinţă elev sau student;

    o Adeverinţă primărie – pentru cei cu ajutor social.

 Dovada asigurării SIUI – verificarea se realizează la Biroul de Internări;

 Eurocard – pentru cetățenii Uniunii Europene

 Pentru plata integrala este nevoie de documente medicale și CI, BI sau pașaport.

Decizia de internare a pacientilor aparține medicilor.

La internare, pacientului i se inmaneaza documentul Consimțământ informat; acesta este rugat să citească și să-și dea consimțământul informat asupra intervențiilor care se vor desfășura în cursul internării. Pacientul trebuie să își dea acordul asupra efectuării intervențiilor medicale, iar personalul este obligat să explice consecințele refuzului.

Obiecte necesare la internare: medicaţia curentă completă, inclusiv medicamentele naturiste sau fără prescripţie pe care le ia bolnavul, pentru o anamneză completă.

După îndeplinirea formalităţilor de internare, pacientul va fi condus de către infirmieră la salon, unde va fi preluat în îngrijire de către de către asistenta de salon şi medicul curant.

Externarea

Externarea poate fi stabilită:

  • de către medicul curant, în momentul în care acesta consideră oportun, pe baza examenului clinic, investigaţiilor și a urmăririi evoluţiei pacientului;
  • la cererea pacientului.

În funcție de dorința/evoluția pacientului internat medicul curant stabilește ora probabilă a externării, împreună cu pacientul și/sau aparținătorii.

Analiza oportunității externării se va face de către medicul curant, în momentul în care acesta consideră oportun, pe baza examenului clinic, investigaţiilor și a urmăririi evoluţiei pacientului.

Documente pe care pacientul le primeste la externare

Pacientul/aparţinătorul desemnat, în cazul persoanelor cu dificultăţi de comunicare și înţelegere, va primi:

 Bilet de externare și scrisoare medicală care va conţine antetul spitalului cu date de contact), datele de indentificare ale pacientului, conform foii de observaţie și a actelor de identitate prezentate de pacient, perioada internării, rezumatul foii de observaţie respectiv datele clinice, investigaţiile, consulturile interdisciplinare, tratamentul primit, evoluţia sub tratament si recomandările privind dieta, igiena, tratamentul la domiciliu, controalele periodice și cele pentru alte afecţiuni prin medicul de familie sau medici de diverse specialități, precum şi data prezentării la următorul control, conform aprecierii medicului curant.

 Se vor ataşa la biletul de iesire rezultatele examinărilor paraclinice şi ale consulturilor interdisciplinare efectuate pe parcursul internării, în copie sau original în funcție de caz.

 Biletul de externare se va întocmi la externare.

 Scrisoarea medicală va fi adresată medicului de familie al pacientului, se va întocmi la externare, în 2 exemplare, din care unul se înmâneaza pacientului pentru a fi transmis medicului de familie şi unul se va atasa în FSZ.

 Scrisoarea medicală va conține recomandări pentru asigurarea continuității îngrijirilor (dacă este cazul).

 Pentru pacienții care necesită tratament în ambulatoriu se vor face recomandările necesare monitorizării și/sau tratamentului, în cele două documente de mai sus.

 Tratamentul va fi prescris pe rețete gratuite, compensate sau simple, în funcție de caz, respectând legislația în vigoare.

 Rețetele gratuite sau compensate se eliberează doar dacă pacientul a făcut dovada că este asigurat.

 Concediul medical (dacă este cazul) completat de catre medicul curant conform legislației în vigoare și vizat de coordonatorul activității medicale atunci când e cazul, referate medicale către serviciiile de expertiza muncii (dacă este cazul) bilete de trimitere către alte specialități (dacă este cazul), adeverința medicală (dacă este cazul).

 Recomandare dispozitive medicale (dacă este cazul).

 Plan de ingrijire la externare (dacă este cazul).

Condițiile specifice de eliberare a documentelor medicale solicitate de către pacienți/aparţinători/împuterniciți

Conform Ordinului 1410/2016, unitățile sanitare, denumite în continuare unități, furnizori de servicii medicale, atât din sectorul public, cât și din cel privat, care acordă îngrijiri de sănătate sau îngrijiri terminale și în care sunt efectuate intervenții medicale, au obligația de a furniza pacienților informații referitoare la:

(01) serviciile medicale disponibile și modul de acces la acestea;

(02) identitatea și statutul profesional al salariaților din cadrul unității sanitare, furnizor de servicii medicale;

(03) regulile pe care trebuie să le respecte pe durata internării în unități cu paturi;

(04) starea de sănătate;

(05) intervențiile medicale propuse;

(06) riscurile potențiale ale fiecărei proceduri care urmează a fi aplicată;

(07) alternativele existente la procedurile propuse;

(08) date disponibile rezultate din cercetări științifice și activități de inovare tehnologică referitoare la diagnosticul și tratamentul afecțiunii pacientului;

(09) consecințele neefectuării tratamentului și ale nerespectării recomandărilor medicale;

(10) diagnosticul stabilit și prognosticul afecțiunilor diagnosticate.

În cazul în care pacientul și-a exprimat „Acordul pacientului privind comunicarea datelor medicale personale”, acestea pot fi furnizate la cerere persoanelor care au primit „Acordul pacientului privind comunicarea datelor medicale personale”.

În situația în care pacientul s-a aflat în imposibilitatea de a-și exprima „Acordul pacientului privind comunicarea datelor medicale personale” și a intervenit decesul acestuia, datele cu caracter confidențial din foaia de observație, informații privind starea pacientului, rezultatele investigațiilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale, pot fi furnizate, la cerere, următoarelor persoane, în ordinea de mai jos:

(01) soțului supraviețuitor;

(02) descendenților;

(03) ascendenților/tutorilor;

(04) rudelor în linie colaterală până la al patrulea grad inclusiv.

Cosul tau este gol Continua
Cos de Cumparaturi
Subtotal:
Reducere 
Reducere 
Vezi Detalii
- +
Stoc epuizat