Clinica spitalizare de zi

Accesul mass-mediei in unitatea sanitară se realizează în următoarele condiții:

  • În cazul în care are acreditare din partea conducerii unității sanitare.
  • La solicitare, cu acordul conducerii unității sanitare.

Acreditarea se realizează în urma solicitării ziaristului respectiv care va trebui să prezinte o legitimație vizată și ștampilată la zi și să se angajeze să respecte prevederile prezentei proceduri și regulamentul intern al unității medicale.

Indiferent dacă a obținut acreditarea sau face o solicitare de acces în unitatea sanitară, accesul  se va realiza astfel:

  • Ziaristul va solicita accesul in unitatea sanitar și va menționa scopul, data și ora accesului.
  • Accesul se realizează numai după obținerea acordului din partea conducerii unității medicalei.
  • Filmarea sau fotografierea în interiorul unității medicale se pot realiza numai cu acordul conducerii.
  • Managerul va nominaliza locurile în care se poate filma sau persoanele cărora li se pot lua interviuri.
  • La data indicată în solicitare ziaristul este preluat de un reprezentant desemnat de către conducerea unității medicale, echipat corespunzător și condus în zona adminstrativă, unde i se va răspunde la întrebări, în măsura în care informațiile nu sunt confidențiale.
  • În nici un caz nu se pot realiza interviuri, filmări sau fotografieri, în interiorul unității medicale fără permisiunea expresă a conducerii unității sanitare.
  • Pacienţii vor putea fi filmaţi şi/sau fotografiaţi total sau parţial numai cu acordul acestora sau al aparţinătorilor conform art. 20 din Legea nr.46/2003, actualizată în 2017, 2018.
  • În cazul minorilor este obligatoriu acordul părinţilor sau aparţinătorilor pentru filmare/fotografiere.
  • În relatia presei cu pacientul, va fi respectata intimitatea pacientului.
  • În cazul în care pacientul acceptă dialogul cu presa, medicul curant va indica durata întrevederii.
  • Pentru un update al stării pacientului, ziariștii vor solicita informații persoanei de contact din cadrul unității medicale, acesta va contacta secția pentru a stabili starea pacientului în cauză și va oferi o scurtă indicație a stării sau a evoluției stării de sănătate ( Ex: pacientul este în “stare grava”/ “stabil”/ “evolutia este favorabila/ nefavorabila) etc, fără alte detalii.
Close Menu